Index du Forum

Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

[WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle
Aller à la page: 1, 2  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Général -> Discussions diverses
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Quentin
Définitivement perdu pour la société

Principal JDR maîtrisé: Vampire Dark Age

MessagePosté le: 15/10/2015 10:21:09    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

La flotte dispo :

- GREEN Squadron (3 A-Wing) : Arvel Crynyd, 2 Green squadron pilot, 3 Dead Eye, Proton Rockets, 2 Assault Missiles = 76 pts
- BLUE Squadron (2 B-Wing + 1 X-Wing) : Biggs, Ten numb, Blue Squadron pilot, R2-D2, Marksmanship, 2 Autoblaster = 95 pts
- GOLD Squadron (3 Y-Wing) : Dutch Vander, 2 Gold Squadron Pilot, 3 Ion Canon Turret, R5-D8 = 83 pts
- BLACK Squadron (3 X-Wing) : Garven Dreiss, 2 Rookie Pilot, 3 Marksmanship, 3 Advanced Proton Torpedoes = 95 pts
- RED Squadron (3 X-Wing) : Wedge Antilles, Luke Skywalker, Red Squadron Pilot, R2-D2 = 88 pts
- T-70 squadron (3 X(Wing) : Poe Dameron, Red Squadron Pilot, Red Squadron Pilot = 79
- Tala Squadron (3 Z-95) : Airen Cracken, Lieutnant Blount, Tala squadron pilot = 63 pts
- HWK-290 : Kyle Katarn, Moldy Crow, Jan Ors (crew) = 32 pts
- Faucon Millenium : Han Solo, Faucon Millenium, Chewbacca, Nien Nunb, Engine Upgrade = 56 pts
- YT 2400 : Eaden Vrill, Tacticien, Engine Upgrade = 41 pts
- Cargo rebelle (Bright Hope) : GR75, Bright Hope, Combat Retrofit, Jan Dodonna, Torin Farr, Tibanna gas supplies, Shield projector, Backup shield generator = 65
- Corvette corelienne fore : 77
- Corvette corelienne aft : 54

TOTAL DE LA FLOTTE : 904

Allez, je donne l'exemple. Je me suis pas fait chier, j'ai parcouru ce wiki, où les gens proposent des combos pour chaque pilote. J'ai choisi celles qui me plaisaient.

http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Arvel_Crynyd

Allons-y pour l'escadron de 3 A-Wings, le GREEN SQUADRON. Son but est d'aller faire chier les Tie qui évoluent en groupe rapprochés et ils sont armés pour.

(26 pts) You may declare an enemy ship inside your firing arc that you are touching as the target of your attack + [Proton_Rockets][DISCARD] You may roll additional attack dice equal to your agility value, to a maximum of 3 additional dice.

(25 pts)Green Squadron Pilot + [Assault Missiles][DISCARD]ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack. If this attack hits, each other ship at Range 1 of the defender suffers 1 damage. + [Dead Eye] You may treat the "ATTACK (TARGET LOCK):" header as '"ATTACK (FOCUS):". When an attack instructs you to spend a target lock, you may spend a focus token instead.

J'en vois bien deux comme le dernier pour disperser de tie en début de bataille.

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 15:02:40; édité 22 fois
Publicité

MessagePosté le: 15/10/2015 10:21:09    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Quentin

MessagePosté le: 15/10/2015 10:56:40    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Voici le BLUE SQUADRON, une petite combo sympa que j'ai déjà testée. Biggs attire les tirs et laisse les B-Wings protégés, et avoiner tranquillement. Ils avancent à faible allure et le X-Wing de biggs peut ainsi les suivre facilement.

(29 pts) Biggs Darklighter : Other friendly ships at Range 1 cannot be targeted by attacks if the attacker could target you instead. + [R2D2] After executing a green maneuver, you may recover 1 shield (up to your shield value).

(39 pts) When attacking, 1 of your critical results cannot be canceled by defense dice. + [Auto Blaster] The defender cannot cancel hit results with evade tokens or other added evade results when attacked with Autoblaster. + [Marksmanship] After a ship performs the Marksmanship action, its effect may be applied during each attack it performs until the end of the round. When a ship uses the Marksmanship action, during each attack that round, the controlling player must choose to apply the entire effect of Marksmanship or not. If using the Marksmanship effect, 1 focus result must to be changed to a critical result before any focus results are changed to hit results.

(30 pts) : [Auto Blaster] The defender cannot cancel hit results with evade tokens or other added evade results when attacked with Autoblaster.

Dernière édition par Quentin le 16/10/2015 10:52:49; édité 3 fois
Quentin

MessagePosté le: 15/10/2015 11:24:05    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Ces deux premiers escadrons sont clairement orientés anti-chasse ennemie. Il faut aussi du lourd pour dealer avec les gros engins impériaux. Je vois bien luke mener la charge avec du lourd dans les soutes niveau armement. Idem pour les Y-Wing. Il leur faut du lourd je pense.

MessagePosté le: 15/10/2015 13:42:12    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Allez, un petit escadron de X-Wing avec du lourd, pour aller cogner les gros trucs. Nom de code BLACK SQUADRON. Leur but est d'aller chercher les grosses pièces.

(35 pts) After spending a focus token, you may place that token on any other friendly ship at Range 1-2 (instead of discarding it). + [Advanced_Proton_Torpedoes] ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack. You may change up to 3 of your blank results to focus results. + [Marksmanship] After a ship performs the Marksmanship action, its effect may be applied during each attack it performs until the end of the round. When a ship uses the Marksmanship action, during each attack that round, the controlling player must choose to apply the entire effect of Marksmanship or not. If using the Marksmanship effect, 1 focus result must to be changed to a critical result before any focus results are changed to hit results.

(30 pts x 2) [Advanced_Proton_Torpedoes] ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack. You may change up to 3 of your blank results to focus results. + [Marksmanship] After a ship performs the Marksmanship action, its effect may be applied during each attack it performs until the end of the round. When a ship uses the Marksmanship action, during each attack that round, the controlling player must choose to apply the entire effect of Marksmanship or not. If using the Marksmanship effect, 1 focus result must to be changed to a critical result before any focus results are changed to hit results.

Dernière édition par Quentin le 15/10/2015 16:08:08; édité 5 fois
Quentin

MessagePosté le: 15/10/2015 14:16:59    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Et le second escadron des X-Wing, qui aligne de supers pilotes, aura surtout pour but de... Faire diversion ! De façon inattendue, du coup je les équipe surtout pour survivre. Ils sont là pour attirer les tirs et laisser le champs aux autres, en arborant des noms prestigieux.

(29 pts) When attacking, reduce the defender's agility value by 1 (to a minimum of "0").

(32 pts) When defending, you may change 1 of your focus results to a evade result.

(27 pts)

MessagePosté le: 15/10/2015 16:01:59    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Allez, le GOLD SQUADRON avec les vieux Y-Wing qui crachotent. L'un d'eux est un modèle issu de la boite des contrebandiers, mais on le jouera comme un rebelle. Je n'utilise aucune carte réservée aux pirates. Je ferai pareil pour les Z-95.

Cet escadron est orienté Ion à mort. De vieux coucous avec des tourelles à ions, comme dans les film. On cherche pas vraiment l'efficacité mais le fun et le coté classique du Y-Wing Smile

(31 pts) After acquiring a target lock, choose another friendly ship at Range 1-2. The chosen ship may immediately acquire a target lock. + [Ion_Cannon_Turret] ATTACK: Attack 1 ship (even a ship outside your firing arc). If this attack hits the target ship, the ship suffers 1 damage and receives 1 ion token. Then cancel all dice results. + [R5-D8] Action: Roll 1 defense die. On an evade or focus result, discard 1 of your facedown Damage cards.

(26 pts x2) [Ion_Cannon_Turret] ATTACK: Attack 1 ship (even a ship outside your firing arc). If this attack hits the target ship, the ship suffers 1 damage and receives 1 ion token. Then cancel all dice results. + [R5-D8] Action: Roll 1 defense die. On an evade or focus result, discard 1 of your facedown Damage cards.

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 14:27:38; édité 2 fois
Quentin

MessagePosté le: 15/10/2015 16:16:21    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Evidemment, le Faucon millénium stuffé comme il faut.

(56 pts) When attacking, you may reroll all of your dice. If you choose to do so, you must reroll as many of your dice as possible + [Millenium-Falcon] Your action bar gains the evade action icon. + [Chewbacca] When you are dealt a Damage card, you may immediately discard that card and recover 1 shield. Then, discard this Upgrade card. [Nien Nunb] You may treat all Straight maneuvers as green maneuvers. + [engine upgrade] Your action bar gains the boost action icon.

Dernière édition par Quentin le 16/10/2015 10:48:49; édité 2 fois
Quentin

MessagePosté le: 15/10/2015 16:30:21    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Pour le HWK-290 je pense partir sur un vaisseau de soutien pour refiler des pions de concentration ou d'évasion ici ou là.

(32 pts) At the start of the Combat phase, you may assign 1 of your focus tokens to another friendly ship at Range 1-3. [Moldy Craw] During the End phase, do not remove unused focus tokens from your ship. + [Jan Ors (crew)] Once per round, when a friendly ship at Range 1-3 performs a focus action or would be assigned a focus token, you may assign that ship an evade token instead. + [Twin Laser Turret] ATTACK: Perform this attack twice (even against a ship outside your firing arc). Each time this attack hits, the defender suffers 1 damage. Then cancel all dice results.

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 14:28:43; édité 4 fois
Quentin

MessagePosté le: 16/10/2015 10:23:04    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Pour le YT-2400, je pense que Vrill avec un tacticien sera bien.

(41 pts) [Eaden Vrill] When performing a primary weapon attack against a stressed ship, roll 1 additional attack die.
+2 After you perform an attack against a ship inside your firing arc at Range 2, that ship receives 1 stress token.

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 15:02:48; édité 3 fois
Quentin

MessagePosté le: 16/10/2015 11:13:15    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Le cargo... Faut que je lise les règles des gros navires pour choisis les upgrades qui vont bien.

(65 pts) ACTION: Spend any amount of energy to choose that many enemy ships at Range 1-2. Remove all focus, evade, and blue target lock tokens from those ships. + [Bright Hope]+2 Energy. A reinforce token assigned to your fore section adds 2 evade results (instead of 1). + [Jan Dodonna] When another friendly ship at Range 1 is attacking, it may change 1 of its hit results to a critical result + [Lando Calrissian] ACTION: Roll 2 defense dice. For each focus result, assign 1 focus token to your ship. For each evade result, assign 1 evade token to your ship. + [Combat retrofit] Increase your hull value by 2 and your shield value by 1. + [lando Calrission] ACTION: Roll 2 defense dice. For each focus result, assign 1 focus token to your ship. For each evade result, assign 1 evade token to your ship. + [Tibanna_Gas_Supplies] ENERGY: You may discard this card to gain 3 energy. + [Shield_Projector] When an enemy ship is declaring either a small or large ship as the target of its attack, you may spend 3 energy to force that ship to target you if possible. + [Backup_Shield_Generator] At the end of each round, you may spend 1 energy to recover 1 shield (up to your shield value).

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 14:30:53; édité 4 fois
Quentin

MessagePosté le: 21/10/2015 15:59:42    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

La corvette...

FORE

AFT

(50 pts) Corvette (Fore) +
+8 [Single Turbolasers] ATTACK (ENERGY): Spend 2 energy from this card to perform this attack. The defender doubles his agility value against this attack. You may change 1 of your focus results to a hit result.
+8 [Single Turbolasers] ATTACK (ENERGY): Spend 2 energy from this card to perform this attack. The defender doubles his agility value against this attack. You may change 1 of your focus results to a hit result.
+4 [Gunnery Team] : Once per round, when attacking with a secondary weapon, you may spend 1 energy to change 1 of your blank results to a hit result.
+4 [Sensor team] : When acquiring a target lock, you may lock onto an enemy ship at Range 1-5 (instead of Range 1-3).
+3 [Backup Shield Generator] At the end of each round, you may spend 1 energy to recover 1 shield (up to your shield value).

(40 pts) Corvette (Aft) +
+6 [Quad Lasers] ATTACK (ENERGY): Spend 1 energy from this card to perform this attack. If this attack does not hit, you may immediately spend 1 energy from this card to perform this attack again.
+ 4 [Engineering Team] : During the Activation phase, when you reveal a Straight maneuver, gain 1 additional energy during the "Gain Energy" step.
+4 [Tibanna Gas Supplies] You may discard this card to gain 3 energy.

Total : 131
Irrécupérablement intoxiqué au JDR
Irrécupérablement intoxiqué au JDR

Principal JDR maîtrisé: Aucun

MessagePosté le: 22/10/2015 17:08:59    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Hop je rejoints le camp des rebelles :-)

je lirai mieux demain ou ce week end tout tes posts parce que là j'assimile rien ^^

EDIT : par contre je ne sais pas si c'est ma connexion mais les images ne s'affichent pas.
Quentin

MessagePosté le: 26/10/2015 10:33:09    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Ici on les voit bien... Bizarre. Mais de toutes façons je vais tout imprimer.

MessagePosté le: 26/10/2015 10:52:56    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Allez, les 3 Z-95 menés par le prestigieux Général Cracken ! Que de souvenirs avec la première édition du JdR et le "Manuel d'instruction du géénrak Cracken" Smile

(23 pts) After you perform an attack, you may choose another friendly ship at Range 1. That ship may perform 1 free action. + [Cluster Missiles] ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack twice.

(22 pts) Lieutnant Blount : When attacking, the defender is hit by your attack, even if he does not suffer any damage. + [Assault Missiles] ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack. If this attack hits, each other ship at Range 1 of the defender suffers 1 damage.

(18 pts) Talasquadron pilot + [Assault Missiles] ATTACK (TARGET LOCK): Spend your target lock and discard this card to perform this attack. If this attack hits, each other ship t Range 1 of the defender suffers 1 damage.

Dernière édition par Quentin le 26/10/2015 14:33:04; édité 3 fois
Quentin

MessagePosté le: 26/10/2015 14:10:46    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle Répondre en citant

Et les X-Wings avec le T-70.

(33 pts) [Poe Dameron] While attacking or defending, if you have a focus token, you may change 1 of your focus results to a hit or evade result. [Weapons Guidance] When attacking, you may spend a focus token to change 1 of your blank results to a Hit result.

(23 pts x 2) Red Squadron Pilot

TRUCS SYMPA A UTILISER (ou pas)

[Autoblaster Turret] ATTACK: Attack 1 ship (even a ship outside your firing arc). Your hit results cannot be canceled by defense dice. The defender may cancel critical results before hit results.

ATTACK: Perform this attack twice (even against a ship outside your firing arc). Each time this attack hits, the defender suffers 1 damage. Then cancel all dice results.

When attacking or defending, if you are stressed, you may reroll 1 or more of your Focus results.

MessagePosté le: 25/11/2017 12:56:01    Sujet du message: [WEGEEK][X-WING] Flotte Rebelle

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet     Index du Forum -> Général -> Discussions diverses Toutes les heures sont au format GMT + 11 Heures
Aller à la page: 1, 2  >
Page 1 sur 2

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange